torsdag den 28. april 2011

Løb og bpm

Jeg har efterhånden fået fod på løberriet. De "lange" løbe turer er forsat det som giver mig mest, desværre har jeg været  nød til at skære de lange ture væk. Efter flere perioder med smerter i knæene er mine løbeture endt på max 11,5 km pr. tur. Men på en god uge kan det jo også blive op til 46 km ialt. Jeg har efterhånden fundet mig en løbe rute som jeg har det godt med. Mit løbe projekt blev søsat omkring starten af juni sidste år og efterhånden er jeg blevet bidt af det. Midt i oktober måned sidste år løb jeg min rute på 1:09:22, svarende til 6 minutter/km. I dag løb jeg samme rute på 1:00:31 svarende til 5:14/km. Udover alle de sundhedsmæssige fordele det giver så er en af sidegevinsterne en lavere hvilepuls. Min hvilepuls lå for 2 år siden på ca. 74 bpm idag har jeg flyttet den ned på 46 bpm. Jeg er bestem ingen løbe haj og det holder hård indimellem men det er bestemt det hele værd. Med tiden kan det være at knæ mm. er blevet hærdet tilpas meget at et 1/2 marathon kan komme på tale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar