onsdag den 11. maj 2011

Eley Tenex ammunition

Efter mit indlæg den 2 maj har jeg fået en del mails hvor der spørges om hvor god min ammunition er?

Måden som jeg altid har testet ammunition på er altid den samme. Testning foregår indendørs, så faktorer som vind og skiftende temperatur og luftfugtighed elimineres.
Selve testningen foregår med hele systemet samlet og monteret i skydebænk, dvs. med vægte, forlænger rør, sigtemidler m.m. Alle skud skydes efter pap, herefter er det nemt at måle diameteren.
Sidste år fandt jeg det nummer som slog min karriere indenfor testskydning. 50 stk. Eley Tenex med en samlet diameter på 12,8 mm skudt på 52 meter. Ammunition med den samling skal man lede længe efter, jeg har tidligere været meget tilfreds hvis jeg kunne finde ammunition der gik 16 mm.
Jeg har stadig nogle 1000 stk. tilbage - som kun skal anvendes til større stævner.
Eley Tenex ammunition 12,8 mm (50 skud på 52 meter).

1 kommentar:

  1. Hi Ken....
    use you this ammo!!
    Good Luck !!!!!


    Cheers, Massimo

    SvarSlet